Vandringer i mørket, Husby

• Husby
  • 6. november 2017 19:00
Vandringer i mørket, - Åbenbaringer og håb

Allehelgensaften den 6. november i Husby Kirke iscenesat af Frans Winter – Odinteatret.
Mange mennesker fra Nissum fjord området var med til Allehelgensaften på Nørre Vosborg i 2015. Sidste år blev Allehelgensaften fejret i Staby kirke, og i år er det i Husby kirke, for i 2018 at ende med en lysforestilling ved vandet i Thorsminde.

Projektet ”Vandringer i mørket – Åbenbaringer og håb”, handler om fortællinger, forestillinger, historier, billeder og tro fra egnene langs Nissum fjord. Det hele er en del af et 4-årigt projekt med forskellige begivenheder, der skal fokusere på kulturen i Nissum Fjord området.
En ung italiensk kunstner, Selene D´Agostino, besøgte for tre år siden Nissum Fjord og kirkerne ved fjorden og var fascineret af landskabet, skibene, kirkerne og skibene i kirkerne – og forbandt dem med processioner med lys gennem landskabet. Frans Winter fra Nordisk Teaterlaboratorium (Odin Teateret) har sammen med Nissum Fjord netværket arbejdet videre med ideerne

Program Allehelgensfejring d.6.november
Kl. 19.00: Velkomst og udlevering af lys ved Husby Efterskole/Sognegård.
Kl. 19.10: I samlet flok går vi en lille tur via Husby Klitplantage og til kirken, suppe undervejs.
Kl. 19. 45 ca. – 20.30: Husby Kirke. Fortælling, musik og sang af voksne og unge fra Husby området stemningsfyldt sammensat af Frans Winter.
Efterfølgende er der kaffe i Husby Sognegård.
Alle er velkomne.
Venlig hilsen
Odin Teatret, Nissum Fjord Netværket, Husby Sogneforening, Husby Efterskole og Husby Kirke